söndag, september 21, 2008

Hösten är här.....

Hösten är verkligen påväg in....det betyder många mörka hemma kvällar, och mycket tända ljus!
Idag är det Söndag, det betyder att det är vilodag!
Gör absolut ingenting...ingen träning, ligger bara i soffan och slöar.
Okej, jag tvättar, men det är det ända, jag tänker göra idag!
I Fredags bar det av ut till The Mansion, där skulle det bakas!
Jag och Tilde bakade Havrebollar och en tårtbotten....det såg riktigt bra ut.....



Tilde bakade även massor av gott bröd. Jag önskar också att jag var lite huslig, och bakade.
Vid 18 tiden bar det hemåt, en sväng. Tilde skulle jobba i Globen, Steve Wonder spelade.
Jag åkte hem och somnade i soffan.....nice!
21:30 plockade Tilde upp mig, då skulle vi till Snarren....hon ville ha lite sällskap och jag hade verkligen inget bättre för mig! Så Tilde jobbade och jag hängde bara.....
Klockan 02 var det dax att röra sig hemåt..trodde jag iallafall....
Vi hamnade på SÖS...en av Tildes anställda satt där med en öppen fraktur i benet....lite blodigt!
Han fick sy 6 stygn, sen bar det hem till sängen.
Varför är det alltid så, att om man tycker att något är äckligt, så tittar man ändå på det? fastän man inte riktigt vill? Är det det som kallas tvångstankar??WHY!!!
Igår var det bara att gå upp och träna, handla present till Sumo och sen röra sig ut mot The Mansion.....Kom inte på något riktigt bra till Sumo, så jag köpte lite kläder till Budda, det behövs ju alltid!!
Presenten var från mig och Micklo, jag tror att Sumo blev glad....antar att när man får barn sätter man alltid deras behov först!! Cooooolt!!
Käkade en väldigt BLÅ tårta....önskar verkligen att jag tagit en bild, men som vanligt tänkte jag inte på det.....tråkigt...
När alla åkt, då var det dax för middag. Det blev "hemma sushi", ännu ett smart påhitt av Tilde.
Hon kokar ris, skär upp alla olika tillbehör, och sen är det bara att göra dom bitarna du vill ha, smart va??!!



Vi åt massor...det var verkligen såååå gott!

Vid 23:30 var det dax för mig och Micklo att åka hem.
Åkte förbi Snarren och lämnade lite saker till en vän, och sen bar det av mot lägenheten..
Micklo följde med upp och fikade, vi hade så mycket att prata om...vid 3 tiden somnade jag som en liten bebis...

Vaknade upp vid 10 tiden idag, lite matt i kroppen, men det gör ju inget...det är ju Söndag......
Imorgon är det jobb...bläää känner inte för det...vill inte! men jag antar att man måste!
Vad går egentligen livet ut på?? Varför måste man jobba?? Det finns ju annat man vill göra, iallafall jag...
Nu är det dax att hänga tvätt, och lägga in en ny......och kanske vila lite...hehehe



Ska även fundera lite över mitt liv, återkommer om det imorgon!!!

Inga kommentarer:

Powered By Blogger