lördag, september 27, 2008

Ishockey.....

Igår, blev det ishockey....jag måste erkänna....i Lööööved it!!!
Jag kommer garanterat gå på flera matcher!
Det var AIK-Mora, matchen slutade 2-1.
Gnaget...ni var super, missade dock båda målen, vi hängde i baren....,men ni är super iallafall!!


Mötte upp Jimbo och hans vän J, på ett ställe som hette Mittemot, satt där och snackade massor med skit! Sen bar det av mot Hovet, och min hockey premiär.

Detta är lite av mina upplevelser av matchen:

Jag noterade att både kameramannen och fotograferna hade hockeyhjälm....jag fattade syftet, och det är ju bra! Men det ser lite töntigt ut....hehehe
Pucken sköts upp på våran läktare....behöver vi också hjälm? Hur kul skulle det vara och fått den i huvudet...det skulle nog göra lite ont!
Ballt, om publiken var tvungen att ha hjälm....hahaha

En sak som är posetivt med att gå på hockey, är att det aldrig är någon kö på toaletten, dock gick jag fel, en gång. Jag gick in på herrarnas, upptäckte att det bara var pissoarer och killar, fattade snabbt att jag gått in på fel toaletter....sorry!
Kan dom inte göra skyltarna lite tydligare??!!







Shit, vad smidiga spelarna är, dom bara flyger över kanten, när dom ska göra byten. Dom har en sådan fart på isen, det kanske hjälper...vad vet jag?
Tänk om jag skulle göra ett försök? Jag skulle nog inte komma över, skulle nog åka rakt in i kanten.....det skulle nog bli ett litet pinsamt byte...undrar om laget skulle skämmas??
Risken finns iof inte att jag skulle spela hockey...., men iallafall!






Hejarramsorna...ja, vad kan jag säga?? Undrar vem som kom på texterna....det var ju ingen raket forskare iaf. Och, varför skriker man ramsor om DIF och Hammarby, när man inte ens möter något av dom lagen?

Varför blir män, som små barn.....tex Mora ni är en hora?? VA, det var ju moget!
Ja jag kan ju konstatera att jag kommer nog inte träffa min blivande man på en match iallafall!



Spelarna ser ju helt enorma ut....undrar vad snittlängden är på en spelare? Kan det typ vara 1,90? och snitt vikten 90kg? Det såg iallafall ut som om det var massor med jättar som glider runt på isen! Fast ganska snygga jättar....i like....





En god vän till mig var där, det var jätte kul att se honom, så självklart fick han en bamsekram. Gav även hans vän en lika stor kram.......vilket visade sig att det inte alls var hans vän....eftersom han gick vidare.! Great, jag gick på det, typiskt.....
Vi tittade alla på varandra som fyra frågetecken......och sen skrattade!

Efter matchen bar det av tillbaka till Mittemot och åt Tapas....guuuud vad det är gott!




Kom hem vid 03:30, såg till att både Mammsen och Brittan var hemma, somnade sen in i soffan......




1 kommentar:

Anonym sa...

Hockey är superkul! Ska på Leksand-Mora imorgon :P

Powered By Blogger